Linki krajowe
Braille – pismo punktowe dla niewidomych
Fundacja Polskich Niewidomych i Słabowidzących – Trakt
Obchody roku Ludwika Braille`a w Polsce
Internet dla niepełnosprawnych
Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących – Tęcza
Opieka psychologiczna nad dzieckiem niewidomym i jego rodziną
Rewalidacja małego dziecka niewidomego
Ćwiczenia percepcji dotykowej według programu Sally Mangold
Wskazania do metodyki nauczania pisma uczniów z zaburzeniami widzenia
Rewalidacja dziecka niewidomego w młodszym wieku szkolnym
Co to znaczy: widzieć, nie widzieć?
Funkcjonalna sprawność dotykowa
Jak przygotować niewidzące dziecko do podjęcia obowiązku szkolnego?
Biblioteczka dla Osób Niepełnosprawnych – Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji
Kształtowanie pojęcia liczby naturalnej w edukacji wczesnoszkolnej
Zabawy kształtujące pojęcie liczby i miary dla dzieci sześcioletnich
Przygotowanie do wprowadzenia pojęcia liczby
Zabawy dla niewidomych uczniów z problemem tzw. ciężkiej ręki
Zabawy rozwijające pojęcia przestrzenne i określenia kierunków u dzieci słabowidzących w wieku
Przygotowanie dziecka niewidomego do nauki szkolnej
Mamo, co to jest? – Tadeusz Majewski
Biografia Zofii Sękowskiej
Profesor Zofia Sękowska – wybitny nauczyciel, wychowawca polskich pedagogów specjalnych, znakomity naukowiec z zakresu pedagogiki specjalnej, specjalista w dziedzinie rehabilitacji osób niepełnosprawnych, niekwestionowany autorytet w zakresie tyflopedagogiki. Fakty te wskazują na osobowość niezwykłą, nieprzeciętną, wyróżniającą się charakterem życiowych dokonań. (frag. ze strony http://www.zofiasekowska.pl/)
Maria Stojkow, Dorota Żuchowska-Skiba: Edukacja osób niepełnosprawnych w Internecie
22. OGÓLNOPOLSKIE SYMPOZJUM NAUKOWE „CZŁOWIEK – MEDIA – EDUKACJA” 28-29 września 2012 Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie Wydział Pedagogiczny
AKTYWNI NIEPEŁNOSPRAWNI? Obywatelski i społeczny potencjał środowiska osób niepełnosprawnych (pdf)
Jak to jest nie widzieć? Czyli – o co ludzie pytają
Uczeń z dysfunkcją wzroku w szkole masowej (pdf)
Aby pomóc uczniowi z dysfunkcją wzroku, musimy najpierw sami poznać, zrozumieć i uświadomić sobie jego problem. Warto wiedzieć, że dwóch uczniów z takim samym schorzeniem może funkcjonować w całkowicie inny sposób oraz napotykać na inne problemy i trudności. Zdaniem Tadeusza Mejeskiego, autorytetu w dziedzinie tyflopedagogiki wzrok dla dziecka w wieku szkolnym ma istotny wpływ na jego naukę, a także na kształtowanie się innych umiejętności praktycznych, począwszy od najprostszych (czynności dnia codziennego), a skończywszy na bardzo złożonych (czytanie i pisanie). (frag. ze strony http://www.ppp2legnica.edu.pl/publikacje-i-opracowania/4-dysfunkcja-wzroku.html)
Fundacja „Świat według Ludwika Braille’a”
Fundacja „Świat według Ludwika Braille’a” została powołana we wrześniu 2014 roku. Fundacja ma za zadanie działalność na rzecz emancypacji osób funkcjonalnie niewidomych.
Linki zagraniczne
National Federation of the Blind
Royal National Institute of Blind People (RNIB)
International Council for Education of People with Visual Impairment (ICEVI)
American Printing House for the Blind
Braille / Punktschrift / Blindenschrift