Witamy

Serdecznie witamy wszystkich odwiedzających naszą stronę


Prezentujemy Państwu nowoczesne pomoce dydaktyczne do nauki polskiego pisma Braille’a.

Obecnie w naszej ofercie znajdują się:

  • urządzenie elektroniczne „EDUBRAILLE Znaki i skróty brajlowskie”;
  • zestawy arkuszy zawierające znaki i grafiki wypukłe.

Standardowy zestaw pomocy dydaktycznych

Kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Więcej fotografii można zobaczyć na stronie edubraille.wordpress.com
w dziale „Galeria zdjęć”

Pomoce dydaktyczne EDUBRAILLE stworzyliśmy z myślą o takich użytkownikach jak:

  • dzieci z dysfunkcją wzroku w wieku przedszkolnym, przygotowywane przez rodziców do rozpoczęcia nauki w szkole;
  • uczniowie klas integracyjnych, którzy powinni uczyć się brajla z uwagi na ewentualne pogorszenie się wzroku;
  • uczniowie, którzy z różnych względów muszą uczyć się brajla w domu;
  • osoby niewidome w różnym wieku, które chcą uczyć się brajla na zasadzie samokształcenia. Urządzenie EDUBRAILLE wraz z odpowiednimi akcesoriami pomoże takim osobom nabrać wprawy w obsłudze klawiatury brajlowskiej, a także poznać znaczenia podstawowych znaków alfabetu, znaków specjalnych i skrótów brajlowskich. Nauka brajla, wsparta odpowiednimi środkami dydaktycznymi, może w znaczącym stopniu przyczynić się do zaakceptowania przez osoby niewidome własnej niepełnosprawności oraz polepszyć funkcjonowanie społeczne;
  • instytucje oświatowe zajmujące się wychowaniem, edukacją, terapią i rehabilitacją osób z dysfunkcją wzroku, szkoły integracyjne i poradnie specjalistyczne.
    Urządzenie EDUBRAILLE może być zastosowane wszędzie tam, gdzie początkowe etapy nauki brajla są prowadzone w oparciu o tradycyjne, mechaniczne maszyny brajlowskie. Wykorzystanie urządzenia EDUBRAILLE jest szczególnie wskazane w przypadku tych dzieci, które oprócz nauki brajla jednocześnie rozpoczęły naukę gry na fortepianie. Urządzenie EDUBRAILLE posiada klawiaturę, która przy wprowadzaniu znaków nie wymaga mocnego uderzania w klawisze. Dzięki temu nie występuje zjawisko usztywnienia rąk, które utrudnia dziecku posługiwanie się klawiaturą fortepianową(1);
  • uczelnie prowadzące studia na kierunku pedagogika specjalna, specjalność: tyflopedagogika;
  • instytucje edukacyjne prowadzące zajęcia i kursy dotyczące technik brajlowskich oraz metodyki ich nauczania. Ośrodki szkoleniowe dla nauczycieli klas integracyjnych;
  • specjaliści zajmujący się problematyką kształcenia osób z dysfunkcją wzroku;
  • inne osoby lub instytucje zainteresowane systemem pisma Braille’a.

—————–
1. Por. Iwona Głowacka: Wybrane problemy nauczania gry na fortepianie dzieci niewidomych, SZKOŁA SPECJALNA Nr 2 (239) 2007, s. 135


Zawartość strony edubraille.wordpress.com:

  • W dziale „Produkty” znajdują się opisy naszych pomocy dydaktycznych.
  • W dziale „Galeria zdjęć” prezentujemy fotografie naszych pomocy dydaktycznych.
  • W dziale „Dla rodziców” przedstawiono w skrócie kilka wybranych zagadnień dotyczących wychowania dziecka niewidomego w rodzinie i przygotowania go do podjęcia nauki w szkole. Tam również zaprezentowano szereg ćwiczeń, w których są wykorzystywane nasze pomoce dydaktyczne, a zwłaszcza urządzenie EDUBRAILLE i zestawy arkuszy.
  • W dziale „Linki” znajdują się odnośniki do różnych stron internetowych, na których zgromadzono wiele cennych informacji o systemie pisma Braille’a.
  • W dziale „Pytania i odpowiedzi” znajdują się informacje dotyczące obsługi strony, a także odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez użytkowników naszych pomocy dydaktycznych i inne.

Osoby zainteresowane problematyką naszej strony mogą zaprezentować własne opinie i uwagi w postaci artykułów tekstowych. Artykuły dostarczone przez autorów można przeczytać w dziale „Artykuły” po wybraniu odpowiedniej kategorii.